برگزاری جلسه انجمن میراث‌فرهنگی در شهرستان سیب و سوران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیب و سوران از برگزاری جلسه انجمن میراث‌فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، عبدالسلام محمدی امروز ۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: جلسه انجمن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیب و سوران به ریاست فرماندار این شهرستان، بخشداران بخش هیدوچ و پسکوه، رئیس شورای شهر، اعضای شورای اداری، علاقه‌مندان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی در سالن جلسات فرمانداری سیب و سوران برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیب و سوران افزود: در این جلسه بر ایجاد زیرساخت مناسب و مجتمع‌های گردشگری و بوم‌گردی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی تاکید شد.

او ادامه داد: ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در بخش پسکوه و مجتمع گردشگری در مرکز شهرستان از مصوبات این جلسه بود.

محمدی بیان کرد: همچنین مقرر شد باغ شهرداری در ورودی شهر برای ایجاد مجتمع گردشگری و مدرسه حافظ که از آثار تاریخی و ثبت شده این شهرستان بوده برای ایجاد بوم‌گردی به بخش خصوصی واگذار شوند.

دبیر انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان سیب و سوران افزود: از ابتدای سال تاکنون مرمت قلعه تاریخی پسکوه، مرمت قلعه تاریخی کوهکن در بخش هیدوچ و آجرفرش قلعه تاریخی سب نیز انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع‌دستی نیز امسال دوره‌های مختلفی در رشته‌های سکه‌دوزی، خیاطی و حصیربافی برگزار شده و به ۱۰ نفر از هنرجویانی که گواهینامه مهارت کسب کرده بودند تسهیلات ارایه شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011007309474

برچسب‌ها