واحدهای غیرمجاز هرمزگان سامان‌دهی شود

نشست هم‌اندیشی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با تشکل‌های مردم‌نهاد و گردشگری استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، نشست هم‌اندیشی با نمایندگان و اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان روز چهارشنبه 7 دی‌ماه 1401 با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در این نشست با اشاره به نقش و اهمیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد گفت: سمن‌ها و تشکل‌ها، توان و ظرفیت بزرگی برای دستاوردها و اهداف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند و تقویت آن‌ها پیشبرد اهداف اداره‌کل را میسر می‌کند.

او در خصوص مشکل صادرات صنایع‌دستی در گمرک گفت: مشکل شناسنامه‌دار کردن صنایع‌دستی باید حل شود و در شورای اداری استان و مراجع اثرگذار با تمام توان از صنایع‌دستی استان دفاع خواهیم کرد.

محسنی در ادامه افزود: فروشگاه صنایع‌دستی معبد هندوها سامان‌دهی می‌شود و تشکل‌ها و سمن‌ها می‌توانند طرح پیشنهادی خود را برای ایجاد سایت فروشگاهی معبد هندوها به این اداره‌کل ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در ادامه با اشاره به ساماندهی و بازدید از واحدهای غیرمجاز گردشگری افزود: واحدهای غیرمجاز برای مجوز خود اقدام کنند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود چون فعالیت غیرمجاز، به جایگاه واحدهای مجاز خدشه وارد می‌کند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص اصلاح وضعیت هتل‌ها گفت: هتل‌ها تقویت و به سازی شود و آن دسته از هتل‌هایی که نیاز به تسهیلات داشته باشند به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود تا بتوانند خدمات باکیفیت و مناسبی را ارائه دهند و ما  در این مسیر از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

 

او در خصوص درخواست اختصاص دفتر به تشکل‌ها و سمن‌های گردشگری گفت: از راه و شهرسازی استان پیگیر یک زمین برای ساخت دفتر انجمن خواهم بود.

 

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: تقویم رویدادهای گردشگری و صنایع‌دستی استان باید آماده شود، ادامه داد: این اقدام می‌تواند تأثیر مثبت و مؤثری در حوزه گردشگری داشته باشد./ انتهای پیام

انتهای پیام/

کد خبر 14011007395615

برچسب‌ها