تبدیل 3 بنای تاریخی دزفول به اقامت‌گاه بوم‌گردی

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول از واگذاری سه بنای تاریخی این شهر به بخش خصوصی در راستای توسعه بوم‌گردی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عباس چراغ‌چشم هفتم دی‌ماه 1401 ضمن دعوت از‌ از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی و توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در بناهای تاریخی دزفول گفت: توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی با هدف حفظ بناهای تاریخی و ایجاد اشتغال پایدار، در اولویت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان قرار دارد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول اضافه کرد: تغییر کاربری بناهای تاریخی، ممکن است هم در قالب اقامت‌گاه بوم‌گردی و هم سفره‌خانه سنتی باشد.

او افزود: هم‌اکنون برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با نظارت و همکاری میراث‌فرهنگی، در حال مرمت، تکمیل و تأمین تجهیزات لازم برای راه‌اندازی اقامت‌گاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در بناهای تاریخی دزفول هستند.

چراغ‌چشم تصریح کرد: بنای تاریخی "شاه‌آبادی"، بنای تاریخی "بوم‌عرب" و "عمارت مجدی" توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خریداری شده‌اند و در حال مرمت و بازسازی برای تبدیل شدن به اقامت‌گاه بوم‌گردی هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011007478611

برچسب‌ها