دوره‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی در روستاهای آبادان برپا می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان با اشاره به تلاش این اداره برای برگزاری دوره‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی گفت: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، توسعه، ترویج و احیای رشته‌های منسوخ شده است.

به‌‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سید شمس‌الدین نوربخش‌غفاری هفتم دی‌ماه 1401 با بیان این مطلب افزود: هنرآموزان پس از طی دوره‌های آموزشی می‌توانند از مزایای تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کنند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی، زمینه اشتغال کارآموزان، ترویج هنرهای دستی و احیای رشته‌های بومی صنایع‌دستی را فراهم می‌کند.

او با اشاره به برپایی دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در کارگاه‌ها تأکید کرد: هنرآموز با حضور در کارگاه‌های صنایع‌دستی، علاوه بر این‌که هنرهای مختلف صنایع‌دستی و سنتی را فرامی‌گیرد با کار در کارگاه می‌تواند با جزئیات فضای کارگاهی نیز آشنا شود.

نوربخش‌غفاری در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها اشاره کرد و گفت: با همکاری انجمن حفاظت محیط زیست و تالاب شادگان، در نظر داریم دوره‌های آموزش صنایع‌دستی را در زمینه اشتغال‌زایی و کمک به معیشت خانوار در روستاهای پایلوت همانند تنگه دو، سادات و... برگزار کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011007478941

برچسب‌ها