افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در ۵ کلانشهر/ پیش‌بینی رگبار باران در جنوب، مرکز و نوار شرقی کشور

سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد خود از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا‌ به دلیل سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و اصفهان، اراک و تبریز خبر داد و چندین توصیه را برای روزهای پیش‌رو مطرح کرد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اعلام این خبر گفت: براساس هشدار سطح زرد شهرهای تهران، کرج، تبریز و اراک از امروز چهارشنبه هفتم دی ماه و اصفهان از فردا هشتم دی ماه تا روز یکشنبه یازدهم دی ماه در وضعیت پایداری و سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهند بود.

او افزود: شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت مهار نکردن آلاینده‌ ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد ناسالم قرار دارد.

ضیائیان به مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد باسابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی به‌عنوان توصیه‌های سازمان هواشناسی برای این چند روز اشاره کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بنی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: برای امروز هفتم دی ماه رگبار باران همراه با گاهی رعدوبرق و وزش باد در جنوب غرب، جنوب، مرکز و در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین بعدازظهر امروز ابرناکی در نیمه غربی کاهش پیدا می‌کند و گستره بارش در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود. در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف انتظار می‌رود و سواحل دریای عمان و خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

به گفته ضیائیان پنجشنبه هشتم دی ماه نیز در جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و در ساعات بعدظهر در استان‌های گیلان، مازندران و شرق اردبیل ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی امروز و فردا مواج و متلاطم و پنجشنبه غرب دریای خزر مواج است.

او بیان کرد: برای جمعه نهم دی ماه بارش پراکنده در سواحل گیلان و مازندران انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر است. همچنین شنبه دهم دی ماه در کل کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و اوایل شب در جنوب غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. یکشنبه نیز در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011007957858

برچسب‌ها