برگزاری جشنواره سالیانه رودوزی‌های ایران در چابهار

مدیرعامل مرکز توسعه اقتصادی زنان گفت: به‌زودی جشنواره سالیانه رودوزی‌های ایران در چابهار برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سونیا پوریامین مدیرعامل مرکز توسعه اقتصادی زنان امروز ۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ در دیدار با علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: پروژه‌ای با عنوان برگزاری نمایشگاه جشنواره سالیانه رودوزی‌های ایران در زمانی معین تعریف شده که از سراسر ایران در این جشنواره شرکت می‌کنند.

او گفت: امسال چابهار به‌عنوان محل برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده که انگیزه‌ای برای جذب صنعتگران باشد تا به صورت جدی و پررنگ در این جشنواره حضور پیدا کنند.

پوریامین تصریح کرد: زنان در حوزه بازاریابی زیاد قوی نیستند و ۸۷درصد زنان خانه‌دار و ۱۳درصد شاغل هستندT بنابراین می‌طلبد که همکاری و حمایت لازم از سوی دستگاه‌های متولی صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه تمام هنرهای دست‌دوز بسیار زیبا هستند، بیان کرد: این هنرها آنطور که لازم است معرفی نشده‌اند و برگزاری این جشنواره می‌تواند کمک موثری در این زمینه بکند.

مدیرعامل مرکز توسعه اقتصادی زنان افزود: بعد از چند سال برگزاری مداوم این جشنواره، می‌توانیم کشورهای همسایه را نیز دخیل کنیم.

جلالزایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: این استان در سال‌های اخیر جزو مقاصد گردشگری مردم شده و جایی که یک اثر تاریخی باشد قطعا حضور مردم را در آنجا شاهد هستیم و اگر حوزه صنایع‌دستی در کنار این اثر، فعال باشد رونق بیشتری را شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از این پروژه حمایت می‌کند و آمادگی لازم را برای برگزاری این جشنواره در چابهار دارید.

جلالزایی اذعان کرد: یکی از بازارهای هدف فروش صنایع‌دستی استان کشور عمان است و دیگری کشور ترکمنستان است.

این مسئول تصریح کرد: اگر قرار باشد صنایع‌دستی به‌ویژه سوزن‌دوزی بلوچ را در همان گذشته نگه داریم از هنر کاربردی خارج می‌شود بنابراین خلاقیت و نوآوری در این زمینه امری ضروری است.

او خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان با همه رشته‌ها در جشنواره ساحل‌نشینان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد و برگزاری یک کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در این جشنواره نیز با همکاری مرکز توسعه اقتصادی زنان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011009309916

برچسب‌ها