صادرات 8 هزار دلاری صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری/ شهرکرد شهر جهانی نمد می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری گفت: در 9 ماهه سال‌جاری 740 کیلوگرم انواع تولیدات و محصولات نمدی در گروه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از این استان به خارج کشور صادر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، اسماعیل رمضانی روز شنبه 10 دی‌ماه 1401 با اعلام این خبر تأکید کرد: ارزش این میزان صادرات تولیدات و محصولات نمدی در گروه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور هشت هزار و 880 دلار است.

او افزود: در سال گذشته نیز یک‌هزار و  160 کیلوگرم انواع نمد تولیدی در چهارمحال و بختیاری به ارزش 12 هزار و 980 دلار به خارج از کشور صادر شد.

رمضانی به ثبت شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد در مردادماه 1397 اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۰۰ هنرمند در هنرصنعت نمد چهارمحال و بختیاری به‌صورت سنتی و نوین به تولید محصولات نمدی مشغول هستند.

او تلاش برای جهانی شدن نمد چهارمحال و بختیاری و تبدیل شهرکرد به‌عنوان شهر جهانی نمد را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری استان دانست و یادآور شد: در همین راستا دبیرخانه "شهرکرد شهر ملی نمد" با هدف فعال کردن کارگاه‌های تخصصی، برگزاری نشست‌های علمی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، کاهش کاغذبازی اداری، مردمی شدن هنرصنعت‌ها، کاربردی شدن صنایع‌دستی و هنرهای سنتی راه‌اندازی و فعال شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101074870

برچسب‌ها