استفاده از ظرفیت جلب مشارکت اجتماعی علوم‌پزشکی آبادان برای حفاظت از آثار تاریخی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: در بازدید گروهی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان از مسجد تاریخی رنگونی‌ها، در خصوص استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در راستای حفاظت و حراست از آثار تاریخی بحث و تبادل نظر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی 11 دی‌ماه 1401 اظهار کرد: برابر گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و در راستای تأکیدات فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص استفاده از ظرفیت حداکثری جلب مشارکت‌های اجتماعی و جامعه‌ هدف دانشگاه‌ها، در هماهنگی به‌عمل‌آمده با بسیج دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان آبادان، گروهی از دانشجویان این دانشگاه به همراه اساتید خود از بنای تاریخی مسجد رنگونی‌ها بازدید کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: طی این بازدید، در خصوص تاریخچه ساخت بنا، نحوه مرمت آن بعد از جنگ تحمیلی و حفظ و نگهداری بناهای تاریخی توضیحاتی توسط کارشناسان و مسئول پایگاه داده شد.

او با تأکید بر استفاده از ظرفیت جلب مشارکت اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان تصریح کرد: در این بازدید، در خصوص حفاظت و حراست از سایر بناها و آثار تاریخی شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در این زمینه بحث و تبادل نظر انجام شد.

مسجد تاریخی رنگونی‌های آبادان يكی از زيباترين مساجد این شهر است كه توسط كارگران پاكستانی و هندی شاغل در صنعت‌نفت آبادان در سال1920 ميلادی ساخته شد. مسجد به مسلمانان اهل سنت تعلق دارد و معماری آن تلفيقی از معماری ايرانی ـ اسلامی و شبه‌قاره هند است. اين بنا با قدمت حدود 90 سال دارای شبستان، حياط اصلی و مؤذنه است.

انتهای پیام/

\"\"\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 1401101147819

برچسب‌ها