افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا ظهر چهارشنبه/ ورود سامانه بارشی به نیمه غربی، مرکز و شمال شرق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه غلظت آلاینده‌های جوی تا ظهر چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش پیدا می‌کند از ورود سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و شمال شرق کشور خبر داد و وزش باد را پدیده غالب جنوب غرب کشور عنوان کرد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا درباره وضعیت آب‌وهوای کشور طی هفته جاری گفـت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا ظهر چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش پیدا می‌کند و آلودگی هوا در این مناطق ادامه خواهد داشت.

او افزود: بعدازظهر چهارشنبه چهاردهم دی ماه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور، در نیمه غربی کشور بارش باران و برف آغاز می‌شود.

ضیائیان با اشاره به تشدید بارش در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور در روز پنجشنبه پانزدهم دی ماه بیان کرد: همچنین بارش در این روز به بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد. طی این روز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه دوازدهم و سیزدهم دی ماه نیز در جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان، وزش باد شدید پدیده غالب است. یکشنبه نیز خلیج فارس، دوشنبه تنگه هرمز و خلیج فارس، سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011011957586

برچسب‌ها