همایش جایگاه سجستان (سیستان) در گستره تمدن اسلامی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از مشارکت این دستگاه در برگزاری همایش جایگاه سجستان (سیستان) در گستره تمدن اسلامی که ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی امروز ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: همایش جایگاه سجستان (سیستان) در گستره تمدن اسلامی ۲۸ اردیبهشت ماه سال آینده هم‌زمان با هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها توسط دانشکده الهیات دانشگاه سیستان و بلوچستان در زابل برگزار می‌شود که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در این همایش برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: باتوجه به اینکه این همایش فرصت خوبی برای معرفی پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی سیستان است، ضروری است تا با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه چهره مثبت استان به ویژه سیستان بیشتر از گذشته نشان داده شود.

این مسئول ادامه داد: اجرای موسیقی محلی، نمایشگاه صنایع‌دستی، نمایش آداب و سنن مردم و همچنین نمایش بخشی از آثار تاریخی سیستان در حاشیه این همایش از برنامه‌هایی است که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: همچنین حضور اساتید فرهنگ، هنر و تاریخ و سخنرانی علمی در رابطه با تاریخ سیستان از سایر برنامه‌های این مجموعه در همایش جایگاه سجستان (سیستان) در گستره تمدن اسلامی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011012309360

برچسب‌ها