سومین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی خمین برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از سومین نشست اعضای انجمن میراث‌فرهنگی این شهرستان با حضور مسئولان استانی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی علی مشهدی امروز 12 دی ماه 1401 گفت: جلسه با حضور حمید کمانکش فرماندار شهرستان، متقی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار، شاکرمی رئیس دادگستری شهرستان، مصطفی مرزبان مدیرکل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی استان، حجت‌الاسلام واحدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و اعضای انجمن میراث‌فرهنگی در محل فرمانداری برگزار شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین  با اشاره به طرح توسعه و مرمت بقعه شاهزاده ابوطالب خمین گفت: طرح اجرای توسعه و مرمت این امامزاده توسط ادارات میراث‌فرهنگی و اوقاف تهیه و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

مشهدی افزود: طرح بهره‌برداری دستکندهای تهیق نیز توسط سرمایه‌گذار آماده و با تایید کارشناسی به زودی اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول به استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: برای حفظ و شناسایی میراث‌فرهنگی باید از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و انجمن‌های میراث‌فرهنگی استفاده شود تا با تشکیل این جلسات و آگاهی کامل در مسیر حفظ میراث‌فرهنگی شهرستان عملکرد مطلوبی داشته باشند.

جانمایی سنگ قبر تاریخی شاهزاده محمد در محل مناسب در امامزاده محمد، برای بازدید زائران و تحویل و انتقال سند مالکیت اراضی اطراف دستکندهای روستای رباط آغاچ از دیگر مصوبات سومین نشست انجمن‌های میراث‌فرهنگی این شهرستان بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101272972

برچسب‌ها