پیش همایش مخطوطات مشرق زمین در کاخ گلستان برگزار می‌شود

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری پیش همایش مخطوطات مشرق زمین در کاخ گلستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آفرین امامی با بیان این مطلب عنوان کرد: پیش همایش مخطوطات مشرق زمین با معرفی و محوریت گنجینه نسخ خطی کتابخانه میراث جهانی کاخ گلستان با حضور اساتید نسخه‌شناسی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این مراسم با حضور اساتید بزرگ نسخه شناسی و میراث‌بانان نسخ خطی از جمله آیت‌الله سید احمد حسینی اشکوری و آیت‌الله سید محمود مرعشی نجفی به همراه سخنرانی استاد محمدحسن سمسار، حجت‌السلام و المسلمین سید صادق حسینی اشکوری، علی حیدری یساولی و محمد رضا بهزادی برگزار خواهد شد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان خاطرنشان کرد: پیش همایش مخطوطات مشرق زمین در کاخ گلستان، روز 13 دی ماه ساعت 9:30 تا 12 در سالن عمارت باب عالی کاخ گلستان برگزار می‌شود.

همچنین محمدرضا بهزادی عضو هیئت داوران و مسئول کمیته همایش مخطوطات مشرق زمین در استان تهران عنوان کرد: برنامه اصلی همایش مخطوطات مشرق زمین به میزبانی کشور ترکیه در اسفند 1401 و در اردیبهشت 1402 نیز در تهران و قم برگزار خواهد شد و تاکنون 14 پیش همایش برای این رویداد مهم برگزار شده است که پیش همایش مخطوطات مشرق زمین در کاخ گلستان با تمرکز بر گنجینه نسخ خطی کتابخانه این مجموعه جهانی، یکی از مهمترین پیش همایش های این رویداد در حوزه نسخ خطی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011012957802

برچسب‌ها