حمایت ویژه در پرداخت تسهیلات حوزه صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بهار همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه در حوزه گردشگری بانوان نیز می‌توانند فعال باشند، گفت: در حوزه گردشگری به عنوان راهنمایان تور آمادگی داریم از فرصت بانوان استفاده کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم‌علیزاده، دوشنبه 12 دی‌ماه در جلسه بررسی مشکلات اشتغال بانوان شهرستان بهار با اشاره به پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به متقاضیان در حوزه گردشگری فاقد سقف اعتباری بوده و هر فردی که طرحی مناسب در حوزه گردشگری داشته باشد، آمادگی داریم تسهیلات لازم را به او پرداخت کنیم و اگر در این طرح‌ها متقاضی بانوان باشند، به‌طور قطع برند خاصی در طرح گردشگری با عنوان «بانوان فعال در حوزه گردشگری» ایجاد خواهیم کرد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه حمایت از هنرمندان حوزه صنایع‌دستی برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف در دستور کار است، یادآور شد: در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اتفاقات خوبی در زمینه تسهیلات، آموزش و نمایشگاه‌ها افتاده است.

معصوم‌علیزاده با اشاره به موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی گفت: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر اخیر خود به شهرستان‌های نهاوند و ملایر قول مساعد داد این موضوع را پیگیری کند و به طور قطع به‌زودی نتیجه آن را به اعلام خواهد کرد.

او در رابطه با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری نیز خاطرنشان کرد: برای احداث و تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی فعال، فرصت مناسبی برای استفاده از این تسهیلات بوده و از متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات حمایت و کمک  خواهیم کرد ضمن اینکه این تسهیلات بدون سقف اعتباری است.

معصوم‌علیزاده در ادامه با تاکید بر حضور بانوان هنرمند در عرصه صنایع‌دستی در دوره‌های آموزشی نیز یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی قرار گرفته که در چند حوزه این مباحث آموزشی را پیش ببرند تا برگزاری این دوره‌های آموزشی به بازار فروش هنرمندان صنایع‌دستی سطح استان کمک بسیاری کند.

او این دوره‌های آموزشی را در زمینه برندسازی، بازاریابی، بسته‌بندی، فروش و آشنایی با بازار فضای مجازی دانست و گفت: از بانوان هنرمند حوزه صنایع‌دستی درخواست داریم برای تکمیل پروسه کار خود با شرکت در این دوره‌های آموزشی اقدام کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011013889348

برچسب‌ها