بانه کردستان ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه اکوتوریسم دارد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه گفت: این شهرستان به‌دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی، ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه اکوتوریسم دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمد حسینی روز چهار‌شنبه 14 دی‌ماه 1401 در نشست با سرپرست اداره محیط‌‌زیست شهرستان بانه اظهار کرد: شهرستان بانه به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری استان و غرب کشور، علاوه بر برخورداری از ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، دارای طبیعتی زیبا و چشم‌نواز است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه افزود: پرنده‌نگری از جمله شاخه‌های اکوتوریسم است که می‌تواند موجب جذب گردشگر شده و به منبعی درآمدزا برای ساکنان محلی تبدیل شود.

او عنوان کرد: لک‌لک‌های سفید هر ساله در فصل شکوفایی و طراوت طبیعت از دور‌دست‌ها به روستای سویرو از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه مهاجرت کرده و حدود شش ماه در این منطقه سکونت می‌کنند.

حسینی با تأکید بر اهمیت و توجه به این جاذبه مهم گردشگری در شهرستان، یادآور شد: امید است با همفکری و هم‌افزایی بتوانیم برای رشد و توسعه هر چه بیشتر گردشگری برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011014348964

برچسب‌ها