تشدید نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اطراف حرم مطهر رضوی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تشدید نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اطراف حرم مطهر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سیدجواد موسوی امروز پنج‌شنبه 15 دی ماه 1401 در جلسه با بازرسان دفاتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری استان با بیان این مطلب افزود: بر اساس مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر استان، بازرس تشکل‌های گردشگری در خط مقدم نظارت بر ارائه خدمات قرار دارند و بازرسی‌ها در مرحله اول توسط آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در صورتی که بازدید‌های نظارتی و پیگیری‌های بازرسان تشکل‌های حرفه‌ای نتیجه نداد در مرحله بعد از دیگر از ابزارهای قانونی نظارتی استفاده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: بازرسان محورها و مطالب اعلام شده را به دقت بررسی و گزارش‌های بازرسی را برای اقدامات بعدی ارائه کنند.

او با اشاره به این که رضایت‌مندی زائران در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، تاکید کرد: با توجه به این‌که بیشتر زائران در اطراف حرم مطهر رضوی حضور دارند، بازرسی تمام دفاتر و شرکت‌های فعال در این محدوده قبل از آغاز سفرهای نوروزی بازرسی و اقدامات لازم در خصوص این دفاتر و شرکت‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بر ضرورت رعایت شئونات در دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری تاکید کرد و گفت: رعایت شان شهر امام رضا (ع) و تکریم زائران باید مورد توجه ویژه بازرسان قرار گیرد و در ارزیابی بازرسان لحاظ شود.

موسوی افزود: با توجه به این‌که سفرهای نوروزی خانواده محور بوده و بیشتر زائران با خودروهای شخصی به مشهد سفر می‌کنند، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری مسیرهای منتهی به مشهد در دستور کار قرار دارد.

هم‌چنین مهدی رضایی دبیر ستاد امر معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به رویکردها و برنامه‌ها این ستاد اظهار کرد: مهم‌ترین معروف‌های مورد توجه شامل امام رضا(ع) وطن دوستی، حس تعلق‌گرایی و هویت، ازدواج، مسابقات ملی و مهم‌ترین منکرات مورد توجه شامل فساد، فقدان شایسته سالاری و تبعیض است.

 او ادامه داد: هر اقدامی که در راستای امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود، باید سه راهبرد رضایت‌مندی مردم، امیدبخشی در جامعه و انسجام اجتماعی را نیز مد نظر قرار دهد.

هم‌چنین یوسف بیدخوری معاون گردشگری خراسان رضوی با اشاره به نقش دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در رضایت‌مندی زائران و مسافران اظهار کرد: بازرسان از دفاتر و خدمات مسافرتی گردشگری به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود و با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: دفاتر و شرکت‌‌ها موظفند نرخ‌ها به طور کامل رعایت کنند و بازرسان نیز با جدیت این موضوع را رصد، پیگیری و در صورت مشاهده تخلف گزارش کنند.

هم‌چنین جواد میبدی نیک مسئول امور دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان در این جلسه اظهار کرد: طرح پایش و نظارت از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اجرا و در حال حاضر ۴۸۵ شرکت و دفتر خدمات مسافرتی فعال در استان وجود دارد که تعداد هزار و ۲۵۴ نفر در این صنعت اشتغال مستقیم دارند.

او با اشاره به برنامه‌های بازرسی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی مشهد گفت: مشهد به 18 منطقه برای بازرسی تقسیم شده و 18 بازرس امر نظارت بر مناطق مختلف مشهد را با جدیت انجام می‌دهند.

میبدی نیک گفت: برای اجرای برنامه‌های نظارت بر دفاتر و شرکت‌ها خدمات مسافرتی از نظرات کارشناسان و پیشکسوتان این عرصه استفاده شده و افراد پیشکسوت مسئولیت نظارت بر تیم‌های بازرسی را برعهده دارند.

در ادامه این جلسه بازرسان دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی نظرات خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011015770386

برچسب‌ها