رونق گردشگری همدان با تعاملات خوب اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان بر تعامل شهرداری با این اداره‌کل در رفع مشکلات زیرساختی و توسعه تاسیسات گردشگری تاکید کرد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده ، روز چهارشنبه 14 دی‌ماه در نشست با شهردار همدان اظهار کرد:  ارتباطات بسیار خوبی میان میراث‌فرهنگی و شهرداری همدان به وجود آمده است که در آینده نزدیک نتیجه این تعاملات را شاهد خواهیم بود و در عرصه میدانی ظهور و بروز آن را شهروندان می‌بینند.

 محسن معصوم‌علیزاده، با بیان اینکه در رابطه با ثبت جهانی "منظر شهری تاریخی از هگمتانه تا همدان، جلسات متعددی برگزار شده است و امید است که در این مسیر بتوانیم همکاری مثمر ثمری با شهرداری داشته باشیم، گفت: برای به سرانجام رساندن ثبت جهانی هگمتانه نیازمند همکاری بیش از پیش هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان تصریح کرد: شایسته است در مسیر احیای بافت تاریخی همدان، نیم نگاهی به تجربه‌های دیگر شهرهای کشور و همچنین کشورهای جهان داشته باشیم.

معصوم علیزاده گفت: لازم است نظارت‌ها در سطح شهر افزایش یابد تا عده‌ای سودجو اقدام به تخریب خانه‌های میراثی و برج سازی نکنند.

او اظهار کرد: این دو نهاد با تعامل یکدیگر می‌توانند در بخش‌های مختلف تسهیل روند سرمایه‌گذاری ساخت و ساز واحدهای اقامتی، معرفی آثار تاریخی و گردشگری،  برپایی نمایشگاه ها و راه‌اندازی بازارچه های صنایع‌دستی خدمات ارائه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی همدان افزود: استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد که با معرفی آن می‌توان آنگونه که در شأن استان است به مردم کشور و جهان شناسانده شود.

معصوم علیزاده با اشاره به اینکه شهرداری با مشوق‌هایی در خصوص تخفیف عوارض برای جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند برنامه‌ریزی کند، گفت: سرمایه گذاران در احداث تاسیسات گردشگری با تعامل و همکاری شهرداری می‌توانند در روند ساخت و ساز تسریع داشته و هرچه سریعتر توسعه پیدا کنند.

حسینی شهردار همدان نیز در این نشست گفت: اعتبارات بسیار خوبی را به‌منظور مرمت جداره خیابان بوعلی درنظر گرفته این و قطعا نگاه ویژه ای را به پیاده راه‌های بوعلی و اکباتان داریم.

شهردار همدان افزود : شهرداری و شورای شهر نگاه ویژه‌ای به توسعه گردشگری در همدان دارند و به همین منظور ایجاد کمیته مشترک بین شهرداری و میراث‌فرهنگی تسهیل‌گر بسیاری از امور خواهد بود.

حسینی افزود: مرمت کاروانسراهای قدیمی داخل شهر و حفظ بناها و خانه‌های تاریخی از اولویت‌های شهرداری برای جذب بیشتر گردشگر است.

او گفت: تعاملات بسیار خوب دوسویه در حال شکل‌گیری است و عمده سیاست‌های فعلی شورا و شهرداری به سمت و سوی حفظ میراث‌فرهنگی و رونق گردشگری است.

شهردار همدان افزود: حفظ محور فرهنگی و تملک بناهای تاریخی شهر و پرداخت تسهیلات در بناهای تاریخی بعنوان اهرم های تشویقی در دستور کار است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011015889519

برچسب‌ها