توسعه مناطق محروم کرمانشاه با رونق صنایع‌دستی امکان‌پذیر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: رونق و ترویج صنایع‌دستی در مناطق محروم استان با توجه به نیاز به سرمایه کم و اشتغال‌زایی پایدار می‌تواند توسعه این مناطق را به دنبال داشته باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه در جلسه‌ای که با موضوع توسعه صنایع‌دستی در مناطق محروم استان برای اشتغال‌زایی در بین اقشار کم برخوردار جامعه که با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، قرارگاه بسیج سازندگی سپاه استان، بنیاد علوی، بنیاد برکت، فعالان بخش خصوصی و گروه‌های جهادی برگزار شد، اظهار کرد: انجام کار جهادی در حوزه صنایع‌دستی نیاز امروز استان کرمانشاه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: ما در این حوزه اعتبارات تبصره ۱۶ راداریم که اساس آن ایجاد اشتغال و کارگاه‌های کوچک است که متاسفانه به دلایلی از جمله عدم نظارت‌های منطقی گاها شاهد انحراف این اعتبارات بوده‌ایم.

او عنوان کرد: موضوع دیگری که در این زمینه مطرح بوده بحث آمارهاست که باید سعی شود به سمت شفاف‌سازی حرکت کنیم تا جامعه هدف بصورت مشخص مورد حمایت قرار گیرد. زیرا اشتغال‌زایی در این حوزه با توجه به میزان وجود افراد محروم و نداشتن سرمایه مناسب می‌تواند راحت‌ترین اهرم ایجاد اشتغال ارزان قیمت باشد.

سهیلی هدف از تشکیل این جلسه را برنامه‌ریزی برای پیشبرد امور به نحو احسن و همچنین تقسیم کار و تقسیم بندی استان و همفکری در این زمینه دانست و گفت: باید تلاش کنیم برای هر منطقه‌ای یک سند تحول و توسعه ایجاد و با انجام کار کارشناسی مسائل را به صورت عملیاتی پیش ببریم.

او افزود: هدف‌مندی تسهیلات و آموزش مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند به ایجاد اشتغال در این حوزه کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: مسئله فروش یکی دیگر از دغدغه‌های مهم و همیشگی صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی است که برای حل این مشکل بزرگ با هلدینگ‌های بزرگ برای خرید تضمینی و فروش محصولات صنایع‌دستی استان توافق‌هایی انجام شده است که می‌تواند به رونق تولید در این زمینه کمک بسیاری بکند.

سهیلی تصریح کرد: هر کدام از دستگاه‌ها با ارائه مدل کاری خود ضمن تبیین، به یک مدل واحد و جامع برای قرارگیری به عنوان الگوی عمل دست یافته تا تا یکی از اصلی‌ترین مشکلات استان که بیکاری است، مرتفع شود.

در پایان جلسه مقرر شد ضمن شناسایی زمینه‌های مشترک کاری یک قرارگاه مشترک عملیاتی برای انجام امور با مشخص کردن شرح خدمات و تقسیم کار و مناطق حوزه کاری تشکیل و یک گام اساسی برای رفع معضل بیکاری برداشته شود. همچنین جلسات به شکل مستمر با حضور کارشناسان میدانی برگزار و دبیرخانه هماهنگی این جلسات و پی‌گیری مصوبات تشکیل شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011020417519

برچسب‌ها