تخصیص اعتبار ویژه برای مرمت آثار تاریخی عقدا

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر لزوم حفظ آثار و بافت تاریخی عقدا از تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای مرمت آثار تاریخی این شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جواد واحدی روز جمعه 23 دی‌ماه در شهرستان عقدا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان یزد دارد این استان به‌عنوان استان برتر کشور در حوزه میراث است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به جایگاه ویژه استان یزد گفت: یزد با دارا بودن ۵ اثر ثبت جهانی در فهرست یونسکو در کشور و دنیا بی‌بدیل است و این استان را از استان‌های دیگر متمایز کرده است.

واحدی گفت: قبل از سفر، جلساتی در وزارت کشور برای اختصاص اعتبار به استان یزد از حوزه وزارت خانه برگزار شده بود که به‌زودی این اعتبار درزمینهٔ مرمت آثار توزیع خواهد شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: اقدام جدیدی درزمینهٔ ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با تبدیل واحد صنعتی به گردشگری در شهرستان اردکان به‌صورت پایلوت کشوری اجرا می‌شود.

او ادامه داد: در این زمینه با محیط‌زیست به توافق رسیدیم که صنایع آلاینده به صنعت پاک و گردشگری تبدیل کنیم و قطعاً در این حوزه با ورود و همت سرمایه‌گذاران این شهرستان صنعتی به‌زودی تبدیل به مجموعه فرهنگی توریستی خواهد شد.

واحدی با اشاره به سفارش ریاست جمهوری جهت توسعه گردشگری سلامت افزود: گردشگری سلامت را باید به سرانجام برسانیم و این اقدامات با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام خواهد گرفت تا توسعه گردشگری پاک محقق شود.

او ادامه داد: شهر عقدا شهر تاریخی است که بر اساس آثار تاریخی و بررسی‌ها صورت گرفته به دوره ساسانی با معماری بسیار زیبا برمی‌گردد و می‌طلبد تمام دستگاه‌ها دست‌به‌دست دهند تا این شهر زیبا که تاریخی ماندگار دارد حفظ شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بیشتر آثار این شهر نیاز به مرمت دارد، البته مرمت‌های زیادی انجام‌شده است که کافی نیست و باید دو کار مهم جهت شناسایی شهر عقدا و معماری زیبای این شهر که برگرفته از سنت ایلخانی و ساسانی است صورت بگیرد.

واحدی از تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای مرمت آثار تاریخی عقدا خبر داد و از استاندار خواست که توجه ویژه‌ای به تخصص اعتبار و مرمت آثار داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011023104704

برچسب‌ها