اختصاص ایستگاه متروی وکیل‌الرعایا و فرهنگسرای مادر شیراز به عرضه صنایع‌دستی

سرپرست اداره کل حمایت از تولید صنایع‌دستی گفت: با موافقت شهردار شیراز، فرهنگسرای مادر و ایستگاه متروی وکیل‌الرعایا در شیراز به تولید و عرضه صنایع‌دستی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمدحسین عسکرپور امروز 23 دی‌ماه 1401 در بازدید از محله بالا کفت شمالی شیراز افزود: این محله یک بافت قدیمی و دارای تک دانه‌های تاریخی است و طرح هر خانه یک کارگاه صنایع‌دستی در این محله اجرا می‌شود که به‌موجب آن خانه‌های تاریخی مرمت و به کارگاه صنایع‌دستی تبدیل می‌شوند.

سرپرست اداره کل حمایت از تولید صنایع‌دستی افزود: در این بافت تاریخی فرهنگسرای مادر وجود دارد که مربوط به پهلوی اول و بخشی از آن متعلق به قاجار است و می‌تواند به بسیاری از هنرمندان ما به‌عنوان فضایی برای تولید کمک کند و می‌تواند به فضایی برای عرضه صنایع‌دستی نیز تبدیل شود.

عسکرپور با اشاره به ملاقات با شهردار شیراز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس اظهار کرد: شهردار شیراز موافقت خود را با فرهنگسرای مادر در محله بالا کفت و اختصاص ۱۵۰۰ متر در فضای متروی وکیل‌الرعایا در خیابان زند شیراز برای تولید و فروش صنایع‌دستی اختصاص داده که تحول خوبی در عرصه صنایع‌دستی است.

سرپرست اداره کل حمایت از تولید صنایع‌دستی سیزدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی در شیراز را فرصت خوبی در حمایت از فعالان صنایع‌دستی دانست و گفت: در این نمایشگاه حرف و درد دل فعالان صنایع‌دستی را شنیدیم و برخی هنرمندان در خصوص حمایت بیمه‌ای سوالاتی داشتند که با صدور مجوز کارگاه، خویش‌فرما از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت می‌شود و به‌محض به نتیجه رسیدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عسکرپور برگزاری سیزدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی را حمایت از صنایع‌دستی عنوان کرد و ادامه داد: غرفه‌ها به‌صورت رایگان در این نمایشگاه به هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران اختصاص داده‌شده است و ۲۷ استان در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و ازآنجا که در کنار نمایشگاه گردشگری برگزارشده است، فرصتی است تا مخاطبان گردشگری از صنایع‌دستی بازدید و خرید کنند و برای آموزش صنایع‌دستی تخصصی در فارس برنامه‌هایی داریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011023143139

برچسب‌ها