برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی در شهر سرکان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی \"دا \" در شهر سرکان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده روز پنجشنبه 22 دی‌ماه گفت: این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سرکان، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی شهرستان تویسرکان و اداره ورزش و جوانان از ۲۱ لغایت 23 دیماه و بمناسبت روز مادر و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در سالن شهدای شهر سرکان و با استقبال پرشور بانوان این شعر در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره‌های غذا و بازی های بومی-محلی راهی در راستای احیا میراث ناملموس آن منطقه است و ابراز امیدواری کرد، با همکاری دستگاه‌های ذیربط و تداوم برگزاری اینگونه مراسم و جشنواره‌ها گامی اساسی در راستای احیا و پاسداشت میراث‌فرهنگی ناملموس و غنی شهرستان تویسرکان و شهر سرکان برداشته شود.

او افزود: در استان همدان بیش از ۵۰ اثر فرهنگی بعنوان میراث فرهنگی ناملموس شامل( مهارت پخت غذا و دسر، بازی‌های بومی- محلی، آیین و رسوم قدیمی و ...) به ثبت ملی رسیده است که ۱۳ اثر آن مربوط به شهرستان تویسرکان است که نشان از غنای فرهنگی این شهرستان دارد .

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011023889736

برچسب‌ها