تأسیس شرکت تعاونی صنایع‌دستی در نایین اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نایین از تاسیس شرکت تعاونی صنایع‌دستی با هدف حمایت از هنرمندان شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محمود مدنیان امروز ۲۴ دی‌ماه سال ۱۴۰۱، با‌ اعلام این مطلب گفت: شهرستان نایین با وجود بیش از 150 نفر هنرمند فعال در زمینه تولید صنایع‌دستی در 18 رشته هنری از شهرستان‌های پیشتاز در این زمینه در سطح استان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نایین ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و به‌منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی هر چه بیشتر بین هنرمندان و توسعه و ترویج صنایع‌دستی شهرستان در زمینه تولید و عرضه صنایع‌دستی، شرکت تعاونی صنایع‌دستی نایین با نام فرتاک تاسیس شد.

مدنیان افزود: از جمله مهم‌ترین اهداف این شرکت تعاونی تامین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا، ایجاد اشتغال پایدار در رشته‌های صنایع‌دستی  در شهرستان ، تهیه و اجرای طرح و اداره واحدهای تولیدی صنایع‌دستی و بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین تصریح کرد: از جمله اقدامات اولیه این شرکت تعاونی، شرکت در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در شهر یزد و شهرکرد، ایجاد فروشگاه صنایع‌دستی و نیز راه‌اندازی کارگاه قالی بافی و گلیم بافی در محله محمدیه پایین بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401102423447

برچسب‌ها