ترویج صنایع‌دستی در کردستان ظرفیتی برای رونق اقتصادی است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: اشاعه، ترویج و آموزش صنایع‌دستی در استان می‌تواند ظرفیتی مهم برای رونق صادرات و توسعه اقتصادی باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد شامگاه روز شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ در نشست با فرماندار سنندج و مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس این شهرستان اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی استان کردستان با ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود، ظرفیت لازم برای اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و صادرات دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی لازم برای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و فعالان این حوزه در استان افزود: از اول مهرماه سال‌جاری تا شهریورماه سال آینده، اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان برای آموزش و ترویج این هنر و انتقال آن به نسل جوان اختصاص داده شده است.

او از برگزاری کلاس‌های آموزشی رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در آینده نزدیک برای بانوان بسیجی خبر داد و گفت: تشکیل این کلاس‌ها با هدف شناسایی، حفظ، احیا و ترویج هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
 
مهرزاد در ادامه با بیان اینکه زمینی به مساحت ۱۲ هکتار برای احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سنندج اختصاص یافته است، عنوان کرد: ایجاد این بازارچه می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه اقتصادی استان باشد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان همچنین از تهیه و ارسال یک پرونده میراث ناملموس در حوزه صنایع‌دستی به یونسکو خبر داد و گفت: ترویج، حفاظت و پاسداری از گنجینه‌های ارزشمند هنرمندان پرتلاش این منطقه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

او یادآور شد: امید است با آموزش و مهارت‌آموزی هنرمندان این حوزه، شاهد رونق و تولید محصولات مختلف صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال‌ پایدار در استان باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011025348598

برچسب‌ها