احکام قضایی تعرض به آثار تاریخی کرمانشاه زود اجرا شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایه‌دستی کرمانشاه گفت: اجرای سریع احکام قضایی تعرض به آثار تاریخی سطح استان کرمانشاه باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا این احکام نقش بازدارنده و پیشگیری دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه 1401 در جلسه‌ای که برای رسیدگی به احکام صادره در حوزه رفع تخلف در اطراف محوطه طاق‌بستان برگزار شد، اظهار کرد: نظارت و پیشگیری از وقوع جرم در ابتدا و پیش از هرگونه تخلفی می‌تواند کم هزینه‌ترین و بهترین اقدام برای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایه‌دستی کرمانشاه افزود: در مرحله بعد در زمان وقوع جرم باید با در نظر گرفتن شان و جایگاه آثار با سرعت و جدیت مراحل جلوگیری از تخلف و در نهایت اخذ حکم برای رفع تخلف انجام شود.

او ادامه داد: عنصر زمان در اینگونه موارد نقش کلیدی دارد و باید با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط این احکام به‌ شکل قانونی اجرا شود و اگر روند کار به شکل درست، کارشناسی شده و قانونی انجام شود قطعا تبعات آن نیز کم خواهد شد.

سهیلی تصریح کرد: در صورت عدم اجرای احکام قطعا این تبعات بسیار عمیق‌تر و بیشتر خواهد بود و حقوق عامه و حقوق آثار نیز مخدوش می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایه‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه این احکام نقش پیشگیری و بازدارندگی دارد، گفت: ما این موضوعات، قوانین و مقررات مرتبط با آثار تاریخی را باید از طریق رسانه‌ها نیز به شکل شفاف اطلاع‌رسانی کنیم تا در مسیر پیشگیری از وقوع جرایم گام برداریم.

همچنین صدیقه پرواره مسئول امور حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار کرد: عمده پرونده‌های حقوقی اداره‌کل در حوزه آثار مربوط به محدوه طاق‌بستان است که با توجه به سکونت مردم در این محدوده حساسیت‌های ویژه‌ای در حوزه مسائل اجتماعی دارد.

مسئول امور حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اشاره به تاکید مقام قضایی به اجرای آرای صادره، گفت: باید با در نظر گرفتن تمام جوانب اقدامات قانونی انجام شود تا ضمن اجرای قوانین و احکام قضایی از بروز تبعات احتمالی جلوگیری شود. 

پرواره تصریح کرد: به غیر از میراث‌فرهنگی سایر دستگاه‌های مربوطه نیز اعم از قضایی، انتظامی، شهرداری و... پای کار آمده تا این احکام بطور کامل و قانونی بدون حاشیه به مرحله اجرا در آید. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011026417831

برچسب‌ها