آغاز سامان‌دهی صفه جنوبی مقبره الشعرا در تبریز

شهردار کلانشهر تبریز از آغاز سامان‌دهی صفه جنوبی مقبره الشعرا خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار روز دوشنبه 26 دی‌ماه ۱۴۰۱ ضمن اعلام این خبر گفت: با تأکید استاندار آذربایجان شرقی و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، تابلوی روزشمار به‌منظور سامان‌دهی صفه جنوبی مقبره الشعرا نصب و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در ۹ اردیبهشت‌ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

شهردار کلانشهر تبریز ادامه داد: پروژه صفه شمالی مقبره الشعرا با 8500 مترمربع مساحت و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه در ۸ شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده بود که در ادامه سامان‌دهی مجموعه مقبره الشعرا اقدام به سامان‌دهی صفه جنوبی می‌شود.  

هوشیار اظهار کرد: سامان‌دهی و اتمام پروژه مقبره الشعرا در راستای اهمیت بخشیدن به تاریخ و فرهنگ شهر تبریز اجرایی خواهد شد. مقبره الشعرا نماد فرهنگ و هنر آذربایجان است. مجموعه‌ای که هویت تاریخی شهر را به یدک می‌کشد و همواره فرش قرمزش، زیر پای گردشگران ایرانی و خارجی گسترده است، مکانی که ۴۰۰ شاعر و ادیب ایرانی از جمله استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار،  اسدی طوسی، قطران تبریزی، خاقانی شروانی و همام تبریزی در این مکان آرام گرفته‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401102642581

برچسب‌ها