جشنواره نبکا در بخش نگین فهرج برگزار می‌شود

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فهرج از برگزاری جشنواره بومی و محلی نبکا به مدت یک هفته از روز دوشنبه 10 بهمن‌ماه سالجاری در بخش نگین این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حمید وحیده‌زاده چهارشنبه 28 دی‌ماه 1401 با اشاره به اینکه این جشنواره به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و همچنین با شعار حفاظت از گلدان‌های طبیعی بخش نگین برپا می‌شود اظهار کرد: در جشنواره مذکور مسابقه شترسواری، بازی‌های بومی محلی همچون چوچاب و طناب‌کشی و همچنین پخت غذاهای محلی انجام می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فهرج اظهار کرد: برگزاری مراسم آیینی مانند حنابندان و غرفه‌های محصولات صنایع‌دستی هنرمندان نیز خواهیم داشت.

او ادامه داد: گردشگرانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند می‌توانند از تخفیف 30درصدی اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز بهره‌مند شوند.

وحیدزاده خاطرنشان کرد: فرمانداری این شهرستان ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و همچنین فراهم ساختن حضور گردشگران را از اولویت‌های دولت می‌داند و امیدوار است با همکاری دستگاه‌های مرتبط بتواند بیش از گذشته در توسعه گردشگری این شهرستان اهتمام ورزد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011028459455

برچسب‌ها