کسب عنوان برتر هنرمند صنایع‌دستی در جشنواره بانوهای تمدن‌ساز لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از کسب عنوان برتر بانوی هنرمند صنایع‌دستی لرستان در جشنواره استانی بانوهای تمدن ساز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: در جشنواره استانی بانوهای تمدن‌ساز که با شرکت بانوان لرستانی در رشته‌های مختلف برگزار شد مهری میرزایی از هنرمندان رشته گلیم‌بافی استان عنوان برتر را از آن خود کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان ضمن تبریک به این بانوی هنرمند صنایع‌دستی در کسب رتبه برتر و دریافت تندیس جشنواره اظهار کرد: خوشبختانه لرستان در رشته گلیم‌بافی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است به‌طوری‌که سالانه حدود ۲۱ هزار متر مربع گلیم در لرستان تولید و روانه بازار می شود.

حسن‌پور با بیان اینکه در استان لرستان حدود ۹۰۰ هنرمند گلیم باف در ۷۰۰ کارگاه گلیم‌بافی فعالیت می‌کنند، افزود: در راستای حمایت از این هنرمندان و رونق رشته گلیم‌بافی در سطح استان امسال به حدود ۴۰۰ هنرمند تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: با هدف توسعه و رونق صنایع‌دستی درصدد جذب سرمایه‌گذار به منظور راه‌اندازی خانه‌های تخصصی رشته‌های صنایع‌دستی هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140110293099

برچسب‌ها