چابهار ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در این استان به‌ویژه در بخش گردشگری در چابهار وجود دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، جواد سپاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار شامگاه چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ در مراسم افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی گردشگری فرهنگی و ورزشی ساحل‌نشینان که در منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در این استان به‌ویژه در چابهار وجود دارد و آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم، گستردگی و پراکندگی بالای مردم بلوچ در چهار استان از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و پنج کشور همسایه از جمله پاکستان، هند، افغانستان، عمان و ایران نشانه قدمت بالای این قوم دارد.

او گفت: جاذبه‌های زیاد با وجود مردمی بسیار خوب و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مردمی نجیب و مهمان‌نواز و همراه با نظام و انقلاب، زیبایی‌های این منطقه را دوچندان کرده است.

سپاهی خاطرنشان کرد: امیدوارم این رویداد زمینه‌ای برای رشد و توسعه‌ علم و صنعت گردشگری و نیز وحدت مردم در جمهوری اسلامی ایران باشد.

علیرضا جلال‌زایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در این مراسم بیان کرد: سیستان و بلوچستان امروز مقصد گردشگری است و در سبد گردشگری خانوارهای ایرانی قرار گرفته است.

او ادامه داد: به‌دنبال این هستیم که همایش اولین جشنواره وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند را در این استان برگزار کنیم.

جلال‌زایی خاطرنشان کرد: رویداد گردشگری ساحل‌نشینان به مدت سه روز با اجرای برنامه‌هایی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی، طبخ غذاهای محلی، اجرای رقص و موسیقی محلی، اجرای مسابقات ورزشی آبی و ساحلی و برگزاری ۲ کارگاه آموزشی، آشنایی با دوخت‌های سنتی ایران و مارکتینگ و نیز انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن دفاتر گردشگری، مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور و خانه خلاق و نوآوری هاتف در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011029309904

برچسب‌ها