انجمن‌های میراث‌فرهنگی نقش مهمی در حفاظت از آثار تاریخی دارند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: انجمن‌های میراث‌فرهنگی می‌توانند در حفاظت از آثار تاریخی نقش تاثیرگذاری ایفا کنند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری روز پنجشنبه 29 دی‌ماه 1401 در دیدار با هیأت مدیره انجمن دوست‌داران میراث‌فرهنگی با اعلام این مطلب اظهار کرد:  حفاظت از آثار تاریخی باید تبدیل به یک دغدغه همگانی شود چرا که این میراث بخش مهمی  از هویت ملی و تاریخ پر افتخار ملت بزرگ‌ایران اسلامی  هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم‌نهاد برای حفاظت از آثار تاریخی ضروری بوده و در آینده نزدیک اولین جلسه اتاق فکر میراث‌فرهنگی با حضور فعالان، نخبگان و اساتید دانشگاهی این حوزه برگزار می‌شود.

صفری همچنین به ضرورت تهیه پیوست رسانه‌ای میراث‌فرهنگی و نیز استفاده از ظرفیت صداوسیما تاکید کرد.

او گفت: توجه به حوزه گردشگری به‌عنوان یکی از پیشران‌های مهم توسعه موجب درآمدزایی و اشتغال‌زایی می‌شود.

مظفر عباس‌زاده، رئیس هیئت مدیره انجمن دوست‌داران میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: این انجمن در راستای حفاظت از آثار تاریخی آماده همکاری‌های لازم با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

او در خصوص مطالبه‌گری این انجمن در خصوص تسریع در ایجاد پارک موزه ارتش، مرمت مجموعه بناهای پردیسان خوی و موضوع بافت تاریخی ارومیه مطالبی را مطرح کرد.

شریف‌نژاد نائب‌رئیس هیئت مدیره انجمن دوست‌داران میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی نیز در این دیدار تصریح کرد: انجمن به عنوان رابط بین مردم و مسئولان باید نیازهای این حوزه را نیازسنجی کند و با ارائه راهکار این موضوع را در اختیار مسئولان قرار دهند.

او افزود: این انجمن می‌تواند برای حفظ و شناسایی خانه‌های تاریخی اربابی روستایی و روستاهای هدف گردشگری و نیز اجرای طرح شهر خلاق همکاری داشته باشند.

داوود فرازی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره‌کل از نظرات و راهکارهای انجمن‌‌های میراث‌فرهنگی در راستای حفاظت از آثار تاریخی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401103037830

برچسب‌ها