تمام تأسیسات گردشگری شهرستان فردوس در چرخه استانداردسازی قرار گرفتند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: کلیه تأسیسات گردشگری شهرستان فردوس در چرخه استانداردسازی قرار گرفتند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده روز یکشنبه 2 بهمن‌ماه 1401 بیان کرد: در راستای آیین‌نامه ایجاد، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری و نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری و با توجه به لزوم استانداردسازی و افزایش سطح کیفی ارائهٔ خدمات‌ به مسافران و گردشگران، فرآیند ارزیابی واحدهای گردشگری شهرستان فردوس در قالب طرح تطبیق استانداردسازی تأسیسات گردشگری توسط شرکت سپهر گردشگری هفتواد کویر انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: در مرحلهٔ عملیاتی این طرح، کارشناسان مربوطه ضمن بررسی و ارزیابی واحدهای گردشگری و ارائه راهکارهای لازم به متصدیان واحدهای گردشگری برای رفع نواقص مهلت دو ماهه دادن که در ادامه فرایند استانداردسازی، گزارش عدم انطباق واحدها مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت.

شبنم‌زاده عنوان کرد: گزارش ارزیابی واحدها در کمیسیون مربوطه مطرح و پس از رفع نواقص احتمالی، صدور گواهینامه استانداردسازی و درجه کیفیت خدمات متناسب با واحد ارزیابی شده صادر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه قیمت خدمات واحدهای گردشگری بر اساس ستاره و کیفیت خدمات تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری به رضایت مشتریان منجر می‌شود.

شبنم‌زاده همچنین ضمن تشکر از توجه ویژه مدیرکل و پیگیری‌های معاونت گردشگری در خصوص انجام فرایند استانداردسازی و حضور شرکت عامل در شهرستان افزود: در این مرحله ۲۰ واحد از تأسیسات گردشگری شهرستان شامل رستوران‌های بین‌راهی، سفره‌خانه سنتی و اقامتگاه‌های بوم گردی ارزیابی و برای هفت واحد تاکنون گواهی‌نامه استاندارد كيفيت خدمات گردشگری صادر شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401110213277

برچسب‌ها