ایجاد هم‌افزایی در وزارت میراث‌فرهنگی مثمرثمر است/ استفاده از فرصت ماه رمضان برای معرفی و فروش صنایع‌دستی

دومین روز از نشست افق تحول 6 با حضور معاونان گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها و مدیران ستادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز یکشنبه 2 بهمن 1402 در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دومین روز از نشست افق تحول 6 گفت: صنایع‌دستی در سال‌های اخیر در دستگاه‌های مختلف مهجور مانده است. سه حوزه مأموریتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در بر می‌گیرد.

او افزود: هر کدام از این سه ضلع خوب عمل نکنند با مشکل روبرو خواهیم بود. خوشبختانه در ششمین افق تحول 6 به صنایع‌دستی توجه ویژه شده است.

جلالی تصریح کرد: شب‌های رمضان فرصت فوق‌العاده‌ای برای توجه به حوزه صنایع‌دستی و برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های فروش و معرفی صنایع‌دستی است. این در حالی است که تعطیلات نوروز را نیز پیش رو داریم که باید از این فرصت نیز به بهترین شکل بهره ببریم.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در ادامه این نشست هم‌افزایی ایجاد شده در وزارتخانه را مثمرثمر دانست و درباره دستورالعمل تبصره ۱۸ گفت: موضوع تأسیسات ارزان‌قیمت، بازسازی و تجهیز، به وثیقه گذاشتن پروژه‌ها در تبصره ۱۸ لحاظ شده است.

او به مدیران کل استانی تاکید کرد که موضوع بازسازی و تجهیز را مقدم بر تکمیل بدانند و در ادامه گفت: این حمایت موجب انگیزه‌بخشی بین فعالان گردشگری که از گذشته در این حوزه فعالیت داشته‌اند و طی سال‌های گذشته دچار ضرر شده‌اند، می‌شود.

معاون گردشگری کشور بر استفاده از فرصت نمایشگاه برای ایجاد گفتمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و‌ مسئولان استانی تاکید کرد و افزود: وحدت مدیریت در نمایشگاه باید حفظ شود. استان‌ها به محورهایی که برای نمایشگاه مشخص شده است، توجه کنند و باید در طول برگزاری نمایشگاه این محورها را پیگیری و به نتیجه برسانند.

۶۰۰ سرباز به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی افزوده خواهد شد

سردار مهری فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور در ادامه گفت: یگان حفاظت بازوی اجرایی ادارات کل استانی است.

او افزود: بر اساس مجوز از ستادکل نیروهای مسلح، در سال ۱۴۰۲، ۶۰۰ سرباز به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی افزوده خواهد شد.

توجه ویژه به نقش و جایگاه روابط‌عمومی

حسن میثمی مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: نگاه ما در روابط‌عمومی نگاه شبکه‌ای است. این شبکه یک ستاد دارد، بخشی از آن روابط‌عمومی ستادی، و بخشی از آن روابط‌عمومی استانی هستند که همه آن‌ها در این شبکه نقش دارند.

او افزود: درخواست من از مدیران کل استانی این است به مسئول روابط‌عمومی استان توجه ویژه کند و نقش و جایگاه او مشخص شود تا شاهد افزایش راندمان این اداره‌کل باشیم. 

موضوع سرمایه‌گذاری در استان‌ها مورد توجه ویژه قرار بگیرد

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر تقویت روابط مدیران‌کل استانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران، فرمانداران، بخشداران و سازمان برنامه و بودجه همچنین دقت در انتصابات تاکید کرد.

او بر اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در استان‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری برخی استان‌ها گوی سبقت را ربوده‌اند و برخی متاسفانه عملکرد خوبی نداشته‌اند.

مدت پاسخگویی به شکایات مردم در برخی استان‌ها به 24 ساعت رسیده است

میثم آسوپا مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: موضوع ارزیابی عملکرد در نمای بیرونی شاخص مهمی است و جشنواره شهید رجایی یکی از این مصادیق است.

او افزود: امسال به همت استان‌‌ها موفق به کسب رتبه سوم در کشور بودیم که رتبه خوبی بود و می‌تواند ارتقا پیدا کند.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات در ارزیابی عملکرد به‌کارگیری نیروهای باتجربه و اهل تعامل را حائز اهمیت دانست و بر ارزیابی به‌موقع تاکید کرد.

آسوپا درباره سفرهای استانی گفت: در گذشته رتبه سی‌ویکم را داشتیم و در حال حاضر به رتبه سوم بین دستگاه‌های اجرایی رسیده‌ایم.

او تصریح کرد: روابط بین دستگاهی خوبی در استان‌ها با دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی، اقتصاد، نیرو و جهاد کشاورزی شکل گرفته است و مشکلات از طریق کمیته شناخت و‌ حل مسائل پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات در پایان گفت: در دور دوم سفرهای استانی، اینکه تا چه میزان دستورات به مرحله اجرا رسیده‌ است، پیگیری و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011102640646

برچسب‌ها