توسعه گردشگری و حفاظت از میراث‌فرهنگی جلفای اصفهان محقق می‌شود

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در نشست چهره به چهره مسئولان استان با شهروندان ارمنی بر توسعه گردشگری و حفاظت از میراث‌فرهنگی جلفای اصفهان در فضای دوستی و برادری تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ، نشست مسئولان استان و شهروندان ارمنی اصفهان به مناسبت فرارسیدن سال جدید میلادی در قالب دیدار چهره به چهره مسئولان با هموطنان ارمنی با حضور مهران زینلیان معاون امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانداری و نهادها و ارگان‌های فرهنگی و اجرایی استان عصر یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1401در محل باشگاه فرهنگی آرارات برگزار شد.

اسقف سیپان کاشجیان در این نشست بر توسعه گردشگری و حفاظت از میراث‌فرهنگی جلفای اصفهان و همچنین رفع مشکلات در فضای کاملاً دوستانه تأکید کرد.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران ادامه داد: بسیار خوشحالم از اینکه در روزهای آغازین سال 2023 میلادی، مسئولان استان همت کرده و برای رفع مشکلات هموطنان ارمنی به محله تاریخی و فرهنگی جلفا آمده‌اند. اصفهان شهر ادیان است و تمامی پیروان ادیان الهی آزادانه در کنار یکدیگر به نیکی زندگی می‌کنند.

او تصریح کرد: بی‌تردید این اقدام مسئولان استان نشان‌دهنده توجه مسئولان جمهوری اسلامی ایران به‌تمامی شهروندان به‌ویژه شهروندان ارمنی است و اطمینان دارم در فضای مودت، دوستی و برادری می‌توانیم تمامی مشکلات موجود شهر را حل کنیم، لذا امروز بسیار خرسندم و شکر می‌کنم از اینکه مسئولان استان رودررو با هموطنان ارمنی خود سخن گفته و برای حل مشکلات آن‌ها قدم برمی‌دارند.

در این نشست مسئولان استانداری اصفهان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان و شهرداری اصفهان همراه با مسئولان شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان حضور داشتند. همچنین تنی چند از هموطنان ارمنی پیشنهاد‌هایی را در خصوص توسعه زیرساخت‌های گردشگری اصفهان از جمله ایجاد گردشگری شبانه در اصفهان و لزوم توسعه محورهای گردشگری به‌ویژه در محور جنوب شهر و همچنین افزایش همکاری‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شورای خلیفه‌گری ارامنه به‌منظور حفاظت هر چه‌بهتر از آثار تاریخی ارزشمند محور تاریخی جلفا را ارائه کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401110323776

برچسب‌ها