برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به عراق

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از برنامه‌ریزی برای صادرات تولیدات صنایع دستی به کشور عراق خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی لرستان با حضور مسئولان کشوری و‌ استانی و همچنین تجار کشور عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خرم‌آباد گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تولیدات صنایع دستی استان در راستای توسعه این حوزه گام برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: ۱۵ هنرمند فعال در صنایع دستی لرستان با حضور در این نمایشگاه تولیدات و پتانسیل‌های خود را در معرض دید عموم‌ قرار دادند.

او هدف از برگزاری این همایش را مقدمه‌سازی و برنامه‌ریزی به منظور صادر کردن صنایع دستی استان لرستان به کشور عراق و دیگر کشورهای عربی دانست و افزود: تولیدات صنایع دستی ارائه شده در این نمایشگاه شامل رشته‌های گلیم‌بافی، فیروزه‌کوبی، میناکاری، ورشوسازی، قلم‌زنی، ماشته‌بافی، خراطی چوب، تراش سنگهای قیمتی و نیمه‌قیمتی، زره‌بافی، دست سازه‌های چرمی و البسه محلی است. 

حسن‌پور با اشاره به اینکه صنایع دستی لرستان قابلیت صادرات دارند و می‌توانند با کالاهای مشابه در سطح بین‌المللی رقابت کنند، اذعان داشت: این همایش می‌تواند زمینه‌ساز ورود صنعتگران لرستانی به عرصه بین‌المللی باشد کما اینکه بسیاری از استادکاران ما دارای مدرک هنری درجه یک معادل دکترای صنایع دستی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: اکثر آثاری که در این جشنواره به عرصه نمایش درآمده‌اند دارای مهر اصالت ملی و بین‌المللی هستند و اگر در طول سال حداقل ۵ نمایشگاه این‌چنینی برگزار شود قطعا با حضور بازرگان و صادرکنندگان کشورهای عربی هم صنایع دستی شاخص استان لرستان به شایستگی معرفی می‌شود و‌ هم زمینه‌ساز صادرات تولیدات این صنایع زیبا خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011104309177

برچسب‌ها