قطار گردشگری خراسان شمالی به حرکت درآمده است/30 سرمایه‌گذار متقاضی ایجاد مجموعه‌های گردشگری در استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از رضایتمندی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از اقدامات و پیگیری‌های اداره کل میراث‌فرهنگی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی؛ علی مستوفیان سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ صدور مجوزهای لازم، رفع موانع و ایجاد پروژه‌های گردشگری را از اهم اقدامات اداره کل میراث‌فرهنگی استان برشمرد و افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ در خصوص اهمیت گردشگری، این صنعت یکی از اولویت‌های مهم توسعه‌ای در استان محسوب می‌شود.

مستوفیان با بیان اینکه خراسان شمالی یکی از استان‌های محروم کشور است، ادامه داد: به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و شرایط تأسیسات گردشگری دوران کرونا، صنعت گردشگری در استان آسیب‌های فراوانی را متحمل شد که از آبان‌ماه ۱۴۰۰ فعالیت‌های توسعه‌ای گردشگری در استان آغاز شد که تا کنون ادامه‌دار بوده است و به‌شدت پیگیر جذب سرمایه‌گذار در استان هستیم.

او با اشاره به این مطلب که تقاضاهای موجود در حوزه گردشگری نشان‌دهنده این است که این صنعت در استان جایگاه خود را پیدا کرده و در مسیر درست حرکت می‌کند، گفت: از آبان‌ماه سال گذشته فرآیندهای برنامه‌ریزی شده برای ماندگاری مسافر و ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان شروع شد، ضریب اشغال هتل‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرد و در اغلب موارد تکمیل ظرفیت تأسیسات گردشگری خدمات‌رسان در استان را به دنبال داشت.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: تحریک تقاضا و اعتمادسازی، جذب تسهیلات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نشست مکرر با سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان باعث شد در حال حاضر ۳۰ سرمایه‌گذار متقاضی ایجاد مجموعه‌های خدمات گردشگری اعم از اقامتی پذیرایی و سرگرمی در استان باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در استان بیانگر آن هست که قطار گردشگری در استان به حرکت درآمده و در آینده نزدیک شاهد شروع تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری خواهیم بود که خدمات مناسبی را به مسافران و زائران ارائه دهند.

مستوفیان در پایان گفت: طی چند ماه آینده با رفع موانع موجود، عملیات اجرایی چند پروژه مهم با حجم سرمایه‌گذاری بالا در استان آغاز خواهد شد تحقق این امر می‌تواند جهش ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140111048678

برچسب‌ها