حضور هنرمندان هرسین در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تهران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین از حضور هنرمندان شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تهران در بهمن‌ماه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل ازروابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، اردشیر رشیدی روز شنبه ۸ بهمن‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد:  به منظور شرکت شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسطه تهران در بهمن‌ماه جلسه‌ای با حضور فرماندار ، معاون شهرداری، رییس شورای شهر، ریاست آموزش و پرورش و نماینده صنعت‌گران شهرستان برگزار شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین، افزود: در این جلسه مقرر شد با همکاری شهرداری و تعامل سایر دستگاه‌ها اقدامات اساسی برای شرکت در این نمایشگاه و معرفی گلیم هرسین انجام شود. 

او گفت: در حوزه گردشگری نیز با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز برای جذب گردشگر تبلیغات لازم درخصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری نیز در دستور کار قرار گرفت. 

رشیدی تصریح کرد: بافت گلیم در شهرستان هرسین از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و جدای از اینکه هرسین به عنوان شهر ملی گلیم بافی ایران ثبت ملی شده است، گلیم هرسین دارای نشان جغرافیایی بین‌المللی است. 

او افزود: نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تهران فرصتی است که گلیم هرسین به درستی معرفی و یک گام اساسی برای ثبت جهانی آن برداشته شود. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین، گفت: گلیم‌بافی بخش مهمی از اقتصاد شهرستان هرسین را به خود اختصاص داده‌است و بیش از ۴ هزار گلیم‌باف در این شهرستان فعالیت می‌کنند. 

او ادامه داد: با توجه به همزمانی نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، امیدواریم بتوانیم شهرستان را که یکی از قطب‌های صنایع‌دستی و گردشگری استان است را به خوبی معرفی کنیم. 

شهر هرسین در سال ۱۳۹۸ به عنوان شهر ملی گلیم‌بافی ایران به ثبت رسیده است، همچنین کتیبه جهانی بیستون در شهرستان هرسین در سال ۱۳۸۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011108417347

برچسب‌ها