ادای احترام مهندس ضرغامی به شهدای والامقام داراب/ بررسی میدانی پروژه‌های مطالعاتی میراث‌فرهنگی دارابگرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به استان فارس سفر کرده است، ضمن بررسی حریم تاریخی شهرستان داراب، در بدو ورود خود به زیارت امامزاده دحیه کلبی و زیارت قبور شهدا در این شهر رفت.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی، امروز شنبه 8 بهمن 1401 در سفر خود به داراب فارس به زیارت امامزاده دحیه کلبی، نماینده امام حسن مجتبی (ع) مشرف شد و ضمن حضور در گلزای شهدای شهر داراب به شهدای والامقام این شهرستان فارس ادای احترام کرد.

در ادامه این سفر مهندس ضرغامی به بررسی حریم تاریخی شهر داراب پرداخت که در این بازدید، عسکری مدیر پایگاه ساسانی فارس ضمن توضیح در خصوص حریم تاریخی داراب خواستار ایجاد پایگاه مستقل برای محور ساسانی در داراب شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با استقبال نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با هدف بازدید میدانی از پروژه‌های جهانی دارابگرد و تنگه‌رغز وارد شهرستان داراب شده است.

محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در این بازدید در جمع خبرنگاران، گفت: هدف از این بازدید  بررسی میدانی پروژه‌های مطالعاتی و باستان‌شناسی مربوط به میراث‌فرهنگی دارابگرد و همچنین میراث‌ طبیعی تنگه رغز به عنوان دو اثر مستعد ثبت جهانی است.

او اعلام کرد: تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی نسبت به حوزه‌های تخصصی میراث‌فرهنگی بتوانیم زیرساخت‌های لازم و شرایط مناسبی را برای جذب گردشگر داخلی و خارجی برای شهرستان تاریخی داراب نیز فراهم کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011108622733

برچسب‌ها