جشنواره نان گیاهی و غذای محلی بی‌بی نصرت نصرآباد

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری جشنواره نان گیاهی و غذای محلی بی‌بی نصرت در دهستان نصرآباد پیشکوه شهرستان تفت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مصطفی سپهری روز دوشنبه 10 بهمن‌ماه با اعلام این خبر گفت: جشنواره نان گیاهی بی‌بی نصرت نصرآباد و غذاهای محلی روز جمعه 14 بهمن برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این دهستان در قالب جشنواره زمستانه، رونق گردشگری، رونق تولید و ایجاد اشتغال، افزایش شادابی و نشاط مردم عنوان کرد.

سپهری با اشاره به اینکه در این جشنواره بیش از ۳۰ غرفه، انواع آش، نان و غذاهای محلی را عرضه می‌کنند، افزود: از اهداف اصلی ما، توسعه گردشگری یزد با تکیه‌بر رویداد محوری است که البته همراهی جامعه محلی و مردم به‌عنوان ذی‌نفعان در برگزاری این رویدادها بسیار مهم است.

نصرآباد یکی از روستاهای تاریخی و ییلاقی و گردشگری شهرستان تفت است که در شصت کیلومتری غرب یزد قرار دارد.

دهستان نصرآباد دارای آثار تاریخی و طبیعی منحصربه‌فرد شامل مسجد جامع قدیمی با بادگیر دوطبقه، آب‌انبارهای تاریخی، زیارتگاه شیخ عزالدین داوود، حمام قدیمی، درخت چنارکهنسال، غار نباتی، خانه‌های تاریخی و دیگر آثار تاریخی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011110104696

برچسب‌ها