همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه و میراث‌فرهنگی سمنان در دستیابی به اهداف مهم است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه و میراث‌فرهنگی استان را در دستیابی به اهداف مهم دانست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده روز دوشنبه 10 بهمن‌ماه 1401در نشست با اساتید دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان افزود: با توجه به مشخص شدن رویدادهای گردشگری استان، دانشگاه می‌تواند برای رویدادهای گردشگری استان، تحقیقات علمی و پژوهشی انجام دهد که در جذب گردشگر و رشد اقتصادی استان مؤثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به‌ضرورت ارتباط مؤثر دانشگاه و حوزه‌های تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: می‌توان پروژه‌هایی با عناوین مختلف برای استفاده بهینه از فضاهای تاریخی و طبیعی برای جذب گردشگران تعریف کرد.

کرم‌زاده افزود: دانشگاه از طریق حوزه فناوری می‌تواند نرم‌افزارهایی را برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی طراحی کند که این امر در جذب گردشگر و رشد اقتصادی استان تأثیرگذار است.

او گفت: با انجام تحقیقات دانشگاهی می‌توان برای یک فضای تاریخی کاربری‌های گردشگری، فروش صنایع‌دستی و ... تعریف کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، فرصت بسیار مناسبی برای ارائه عملکرد در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه دانشگاه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011110863216

برچسب‌ها