همکاری اوقاف، امور خیریه و میراث فرهنگی زنجان ارتقاء می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از افزایش همکاری های مشترک اوقاف با میراث فرهنگی زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی سه شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در جلسه ویدئو کنفرانسی با سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: توسعه گردشگری مذهبی در بقاع متبرکه استان که قدمت تاریخی دارند و رسیدگی به امور و مرمت امامزاده‌ها و بقاع تاریخی نیازمند همکاری هر دو نهاد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به لزوم همکاری‌های دو جانبه در راستای توسعه گردشگری مذهبی در استان، اظهارداشت: این سازمان در چهارچوب قوانین وزارت میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم با اداره کل اوقاف خواهد داشت.

او افزود: این بناهای تاریخی فرصتی بی‌نظیر برای توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان هستند که با کمک بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند ظرفیت‌های بالقوه این بخش را بالفعل کنند. آثار تاریخی هر خطه نشان از هویت هر قوم و شهری دارد که نگهداری از آن وظیفه‌ای همگانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست مشترک با مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: سازمان اوقاف و میراث فرهنگی دو سازمان مرتبط هستند و تعامل و تفاهم هرچه بیشتر بین این دو سازمان آثار مهمی در زمینه برآورده شدن اهداف مورد انتظار درپی خواهد داشت.

مختار کرمی گفت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با هدف جذب گردشگران و اشتغالزایی کوتاه مدت در دستور کار ما قراردارد.

در این دیدار دو طرف در رابطه با مسائل مربوطه و افزایش همکاری‌های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011111931469

برچسب‌ها