بازگشایی موزه مردم‌شناسی ارومیه

موزه مردم‌شناسی ارومیه با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به‌مناسب فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر بازگشایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری 12 بهمن 1401 در مراسم بازگشایی موزه مردم‌شناسی ارومیه اظهار کرد: امسال در حالی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می‌گیریم که دشمنان در این مدت از هیچ اقدامی برای عدم موفقیت آن فروگذار نکردند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: جنگ ترکیبی اخیر یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی بود اما با عنایت خداوند و حمایت و پشتیبانی مردم آنها به اهداف خود نرسیدند. 

او ادامه داد: برای مقابله با جنگ ترکیبی موضوعات فرهنگی و هویتی نقش مهمی دارند، هر جامعه‌ای که هویت خود را حفظ کند در ادامه مسیر موفق بوده و دشمنان هرگز نخواهند توانست بر آن‌ها چیره شوند. 

صفری گفت: در این راستا موزه‌ها به‌عنوان مکانی برای نمایش تاریخ و هویت مردمان گذشته جایگاه بالایی در این حوزه دارند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده عملیات سامان‌دهی موزه مردم‌شناسی دو ماه زودتر از موعد پیش‌بینی شده به پایان رسید و در دهه مبارک فجر این موزه در دو نوبت صبح و عصر آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است. 

صفری با بیان اینکه سامان‌دهی سیستم گرمایشی و تاسیسات لوله‌کشی داخل موزه، مرمت ناودان‌ها و شیروانی، رنگ‌آمیزی در و پنجره‌ها و سامان‌دهی تاسیسات برق از جمله اقدامات انجام شده در موزه مردم‌شناسی هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011112378329

برچسب‌ها