راه‌اندازی نخستین مزرعه گردشگری کشاورزی در خراسان شمالی

معاون گردشگری خراسان شمالی گفت: نخستین مزرعه گردشگری کشاورزی در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی؛ ابوالفضل اسماعیلی پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ با بیان اینکه گردشگری کشاورزی یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این منطقه است که بهره‌برداری از آن در دستور کار قرار گرفته است، تأکید کرد: در این طرح گردشگری با تعامل بین کشاورز و گردشگر تجربه فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، خدماتی، پذیرایی و سنتی و......در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری خراسان شمالی افزود: در این طرح گردشگری با تعامل بین کشاورز و گردشگر تجربه فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، خدماتی، پذیرایی و سنتی و......در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: این مزرعه در شهرستان شیروان در زمینی به مساحت ۳۳۰۰۰ مترمربع با ۲ استخر ماهی، ۵ /1 هکتار مزرعه کشاورزی، ۵ گلخانه و یک عدد سفره‌خانه سنتی با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی مجوز خود را دریافت کرده و در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری است.

او گفت: حجم سرمایه‌گذاری برای این مزرعه گردشگری ۱۷۷ میلیارد ریال برآورد شده است که با بهره‌برداری از آن به طور مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401111386804

برچسب‌ها