اتفاقات مهم و عظیمی در حوزه گردشگری زنجان در راه است

مدیرکل میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: اتفاقات مهم و عظیمی در حوزه گردشگری زنجان رخ خواهد داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی امروز پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در مراسم افتتاحیه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی الماس غرب ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: اضلاع مثلث وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مساوی است و هیچ کدام بر دیگری ارجح نیست و این سه قسمت باهم هم افزایی دارند که هریک از آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

صفوی با بیان اینکه یکی از مسیرهای مهم توسعه و پیشرفت استان، مسیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رعایت ملاحظات فرهنگی آن است، خاطرنشان کرد: تزریق امید در جامعه، در همه ارکان، سطوح و لایه‌های جامعه بسیار مهم و ضروری است و قطعا یکی از روش‌های رها شدن از اتکای به نفت توجه به گردشگری است که برنامه‌ریزی شده برای سال آتی ورود ۲ میلیون گردشگر را خواهیم داشت.

او گفت: زنجان به ۱۰ استان بسیار نزدیک است و این یعنی ۶۰ درصد جمعیت کشور یک الی چهار ساعت با زنجان فاصله دارند که همین موضوع می‌تواند رونق شگرفی را در حوزه گردشگری ایجاد کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یادآور شد: امیدواریم با مشارکت علاقه‌مندان حوزه گردشگری استان در طرح‌های سرمایه‌گذاری و همراهی مسئولان و سازمان‌های ذی‌ربط بتوانیم اتفاقات خوبی را برای گردشگری استان رقم بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان به اینکه در حال حاضر ۲ هزار اثر تاریخی در استان داریم که ۹۰۴ مورد از آنها دارای شناسنامه ثبت ملی و جهانی هستند، گفت: همه این بناها ظرفیت بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

صفوی، صنایع‌دستی زنجان را بخشی از هویت و پیشینه تاریخی زنجانی‌ها و محصولی مبتنی بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مردمان این دیار دانست و گفت: در برخی از رشته‌های صنایع دستی فقط با یک ربع آموزش می‌توان اشتغال‌زایی کرد. از ۱۱ شهر جهانی یکی در زنجان است و از ۲۶ میراث تمدنی ثبت شده نیز هفتمین آن در استان زنجان ثبت شده که گنبد تاریخی سلطانیه است.

۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره تبصره ۱۶ به استان زنجان اختصاص یافت

همچنین حسین محمدی معاون امور اقتصادی استانداری زنجان در مراسم افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی  الماس غرب گفت: تسهیلات کم بهره تبصره ۱۶ در حال توزیع در استان است که بخش قابل توجهی از آن به بخش خدمات اختصاص یافته است.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان  افزود: سیاست اقتصادی دولت بر محور تولید است و در بخش خدمات استان نیز به واسطه ارزش افزوده ای که این بخش دارد، برنامه های متعددی برای توسعه در دستور کار است.

او  اظهار داشت: زنجان اگرچه از قطب های صنعتی محسوب می شود اما با توجه به اینکه بخش خدمات ظرفیت اشتغال‌آفرینی بالایی دارد حمایت از این بخش، مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه ۳۹ درصد اشتغال استان مربوط به بخش خدمات است، گفت: بخش قابل توجهی از این اشتغال‌آفرینی در تاسیاست گردشگری محقق شده است. امسال رشد اقتصادی هفت درصدی در بخش خدمات استان، هدف‌گذاری شده است.

 معاون امور اقتصادی استانداری زنجان  گفت: با تسهیلات و تمهیداتی که در دستور کار است امیدواریم رشد مطلوبی را در در این بخش تا پایان سال در استان داشته باشیم.

مجمتع خدماتی رفاهی بین راهی الماس غرب با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان ساخته شده است. برای احداث این مجمتع ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل توسعه تاسیسات گردشگری صندوق توسعه ملی پرداخت شده است. با بهره برداری از این مجموعه ۳۲ نفر صاحب شغل شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011113931574

برچسب‌ها