آیین اختتامیه نخستین جشنواره صنایع‌دستی بسیج خراسان شمالی برگزار شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: روز گذشته طی مراسمی آیین اختتامیه اولین جشنواره صنایع بسیج استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی؛ پروانه کلاته ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ با اعلام این خبر تصریح کرد: در این مراسم که روژ گذشته با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد از نفرات برتر و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان تقدر شد.
 
کلاته خاطر نشان کرد: این جشنواره در راستای حمایت از جامعه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای بومی و اقوام با رویکرد تعامل و مشارکت با سازمان‌های مردم‌نهاد و واحدهای تولیدی - تجاری - آموزشی و پژوهشی و تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان و صنعتگران برای به‌کارگیری ایده‌های نو و کاربردی در استان خراسان شمالی برگزار شد.
 
او افزود: تعداد ۵۴ اثر در رشته‌های دست‌یافته‌های داری و غیر داری، چرم، چوب، عروسک بافی، حصیربافی، نمدمالی، رودوزی سنتی، سفال و سرامیک، کلاک کرکی و ... به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری آثار برگزیده، سه اثر به‌عنوان اثر برتر معرفی شدند و به مرحله ملی راه یافتند.
 
او با اشاره به اسامی نفرات برتر گفت: آثار سحر رستگار در رشته سراجی سنتی، خسروی در رشته نمدمالی، معصومه جهانی در رشته دست‌یافته‌های داری (گلیم‌بافی) در مرحله استانی جشنواره صنایع‌دستی بسیج برگزیده شد.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401111486387

برچسب‌ها