تدارک ویژه استان مرکزی برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌‌ صنایع‌دستی استان مرکزی از اجرای آیین‌های سنتی و برنامه‌های فرهنگی در برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان دوشنبه 17 بهمن‌ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه سال جاری به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و خوشبختانه امسال نیز با همکاری فعالان گردشگری و مشارکت و همراهی شهرداری‌های استان، سمن‌های غیردولتی، تشکل‌های حرفه‌ای راهنمایان و هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی، سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اراک، سرمایه‌گذاری آب منطقه‌ای، ایده‌های خلاق و همچنین۱۶ هنرمند صنایع‌دستی، برنامه‌ریزی لازم برای حضور فعال در این نمایشگاه صورت گرفته است و با رویکرد تازه‌تری نسبت به دوره‌های پیش حضور خواهیم داشت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌‌ صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: این رویداد فرهنگی هر سال با هدف معرفی ظرفیت‌های مؤثر گردشگری و به منظور استفاده بهینه و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود. 

مرزبان افزود: غرفه استان مرکزی در شانزهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در سالن ۳۸ B به مساحت 190 متر مربع، متشکل از چندین کانتر گردشگری، سرمایه‌گذاری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی خواهد بود.

او با اشاره به معرفی ظرفیت‌های ویژه استان، معرفی جشنواره‌ها و رویداد‌های خاص و همچنین سوغات استان در این نمایشگاه گفت: استان مرکزی در سالن ۳۸B روز ۱۸تا ۲۱ بهمن‌ماه آماده بازدید از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در این دوره، شاهد مشارکت مؤثر فعالان مختلف حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری استان خواهیم بود و در تلاش هستیم شاهد معرفی هر چه بهتری از ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان باشیم.

مرزبان افزود: اجرای آیین‌های سنتی از حمله کوسه ناقالدی، اهو اهو، چغچغه زنی، اجرای موسیقی سنتی و شاهتامه‌خوانی از جمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده غرفه گردشگری استان مرکزی خواهند بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401111772399

برچسب‌ها