سند تک برگ موزه چهارفصل استان مرکزی صادر شد

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با پیگیری‌های واحد حقوقی، سند مالکیت بنای تاریخی موزه چهارفصل اراک تک برگ دولتی و به نام این اداره کل صادر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی،آرش مشعشعی با اعلام این خبر گفت: این اداره کل در راستای ساماندهی اسناد مالکیت آثار تاریخی و فرهنگی در سطح استان، نسبت به تک‎ برگ کردن سند و ساماندهی آنان اقدام کرده است.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود:  سند شش‌دانگ حمام و موزه تاریخی چهارفصل اراک با پیگیری‌های زیاد اداره حقوقی سند تک برگ دولتی بنفش به نام وزارت میراث فرهنگی و اداره‌کل استان مرکزی صادر شد.

او تصریح کرد: از آن‎جا که پیش از این موزه و حمام تاریخی چهارفصل بدون سند بود، نسبت به تک برگ کردن اسناد اقدام شد که در این خصوص همکاری خوبی میان این اداره کل و اداره ثبت‌ اسناد و املاک استان برای اجرایی شدن موضوع انجام شد.

مشعشعی این اقدامات را با هدف تعیین وضعیت دقیق مالکیت‌ بناهای تاریخی و عرصه و حریم دانست و افزود: با توجه به دستورالعمل‌ها می‌بایست همه اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی به اسناد تک برگی تبدیل شود، که در این باره واحد حقوقی متولی اجرای آن شد.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تا کنون سند ۲۶ بنای تاریخی استان مرکزی تک برگی شده‌ است، اظهار کرد: آثار و بناهای تاریخی عمدتاً با اهدافی چون آزادسازی حرایم آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا مرمت آن‎ها به مالکیت میراث‌فرهنگی درمی‌آیند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022201201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha