حضور ۱۶ هنرمند صنایع‌دستی استان مرکزی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از حضور ۱۶ هنرمند صنایع‌دستی در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی؛ مصطفی مرزبان امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ با اعلام این خبر تأکید کرد: ۱۶ هنرمند صنایع‌دستی از ۱۲ شهرستان استان در بخش نمایشگاهی در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران آثار خود را برای علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: هنرمندان در دست‌بافت‌های داری، منبت چوب، چرم، کپو‌بافی، میناکاری، قلمزنی تفرشی‌دوزی و‌ رودوزی سنتی، و سه غرفه در صنایع خلاق و نوآوری‌های صنایع‌دستی در رشته سفال، رودوزی‌سنتی و نازک کاری چوب در این نمایشگاه حضور دارند که بیشتر آن‌ها در زمینه رشته خود اجرای زنده دارند.

مرزبان اظهار کرد: سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه برگزار می‌شود که استان مرکزی با ۸ غرفه صنایع‌دستی در سالن ۲۷ و سالن ۸ و ۹ این نمایشگاه همگام با سایر استان‌های کشور حضور دارند.

او گفت: همچنین اجرای آئین سنتی و نقالی، شاهنامه‌خوانی و موسیقی سنتی استان در این نمایشگاه اجرای زنده خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401111872360

برچسب‌ها