معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه تهران

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: هشت بسته ویژه سرمایه‌گذاری برای معرفی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران تهیه شده است.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، بهنام امیریان 19 بهمن 1401 با اعلام این مطلب بیان کرد: منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان‌های پلدشت، ماکو و شوط بوده و بزرگترین منطقه آزاد کشور است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در این منطقه 147 اثر تاریخی ثبت ملی وجود دارد، افزود: همجواری با ترکیه و جمهوری آذربایجان و قرار گرفتن در دروازه اروپا از جمله مزیت‌های مهم منطقه آزاد ماکو بوده که می‌تواند سالانه مسافران زیادی را جذب کند.

او ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو از جمله اهداف سازمان برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران است و این سازمان طبق قوانین شرایطی از جمله معافیت مالیاتی، ارائه تسهیلات ویژه و واگذاری رایگان زمین و ... را برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است.

امیریان گفت: همچنین برای این نمایشگاه یک بسته میراث‌فرهنگی شامل طرح ویژه قلعه قبان ماکو را نیز تهیه کرده است و در این نمایشگاه برای متقاضیان ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نیز بناهای پردیسان ماکو که شامل پنج بنای تاریخی بوده طی فراخوانی به بخش خصوصی واگذار شده است.

او بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی داشته و در این راستا سازمان منطقه آزاد ماکو، با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نهایت همکاری و مشارکت را داشته تا بتوانند نماینده خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان باشند.

امیریان گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در سالن 31 غرفه 18 آماده میزبانی از بازدیدکنندگان بوده و علاقه‌مندان می‌توانند تا 21 بهمن هر روز از ساعت 9 تا 17 از این غرفه بازدید کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011119378806

برچسب‌ها