توزیع 5 تن سنگ فیروزه در بین هنرمندان صنایع‌دستی شهربابک

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شهربابک گفت: بیش از پنج تن سنگ فیروزه با همکاری اتحادیه فیروزه در بین هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان توزیع شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حسن ابراهیمی چهارشنبه19 بهمن ماه 1401 اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان شهربابک شهر ملی سنگ فیروزه شناخته و معرفی شده است، بنابراین اتحادیه فیروزه این شهرستان برای تولید بیشتر و رونق رشته‌های تراش سنگ فیروز و فیروزه‌ کوبی درخواست بیش از پنج تن سنگ فیروزه به معادن این شهرستان داد که خوشبختانه با موافقت مواجه شد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شهربابک افزود: این اقدام با همکاری فرمانداری و اداره کار انجام شده است.

او در ادامه از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در قالب 23 غرفه از تاریخ 18 تا 20 بهمن‌ماه جاری در هنرستان شیخ احمد نجفی شهربابک خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تولید 15 رشته همچون فیروزه تراشی، نقطه‌‌کوبی روی سفال، فیروزه کوبی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و... به صورت ورک‌شاپ انجام می‌گیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای آشنایی دانش‌آموزان با تولید صنایع‌دستی شهربابک برنامه‌ریزی لازم با مدارس انجام شده است و روزانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان پایه نهم، دهم و یازدهم از این نمایشگاه دیدن می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011119459216

برچسب‌ها