پیکرتراشی‌های چوبی هنرمندان صنایع‌دستی برای زیباسازی در پارک‌ها استفاده شود

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: : با مجموعه شهرداری‌ رایزنی می‌کنیم تا از پیکرتراشی‌های چوبی هنرمندان صنایع‌دستی برای زیباسازی پارک‌ها و فضاهای سبز پایتخت استفاده شود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور امروز چهارشنبه 19 بهمن‌ماه 1401 از سالن 27 شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران بازدید کرد.

تولیدکنندگان و هنرمندان این حوزه ضمن معرفی حرفه و هنر خود به قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، به‌طرح برخی مشکلات خود پرداختند و قول مساعدی از او برای رفع آن‌ها دریافت کنند.

علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در حاشیه بازدید از سالن ۲۷ نمایشگاه گفت: با مجموعه شهرداری رایزنی می‌کنیم تا از پیکرتراشی‌های چوبی هنرمندان صنایع‌دستی برای زیباسازی پارک‌ها و فضاهای سبز پایتخت استفاده کنند.

او در این بازدید پس از دیدن مجسمه‌های چوبی (پیکرتراشی‌) در گفت‌و‌گو با هنرمندان در ادامه افزود: می‌توان به‌جای مجسمه‌های سطح شهر که فقط جنبه نمادین دارند و بعضا از زیبایی خاصی برخوردار نیست، پیکرتراشی‌های چوبی زیبای هنرمندان صنایع‌دستی را نصب کرد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: با مجموعه زیباسازی شهرداری تهران رایزنی می‌کنیم که از تولیدات فاخر این هنرمندان در پارک ها، فضاهای سبز و معابر و محلات شهری استفاده کنند تا با جانمایی آن‌ها در سطح شهر، پایتخت چهره زیباتری به خود گیرد.

او همچنین پس از شنیدن گلایه یکی از هنرمندان پیکرتراشی که حکم تخلیه غرفه‌اش در بازارچه سطح شهر توسط شهرداری صادر شده بود، قول پیگری و رفع این نگرانی را از طریق گفت‌‌وگو با مجموعه شهرداری به هنرمند پیکرتراش تهرانی داد.

دارابی در ادامه بازدید خود از سالن ۲۷، از غرفه‌های منبت سنتی اراک، نقاشی پشت شیشه تهران، سوخت‌نگاری چوب البرز، رشتی‌‌دوزی گیلان  و .... بازدید و با هنرمندان این غرفه‌ها گفت‌وگو کرد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور در بازدید از غرفه نقاشی پشت شیشه هنرمند تهرانی گفت: می‌توان از این هنر در تزئین هتل‌ها و مجموعه‌های تفریحی‌ و گردشگری بهره برد و ما با با کمک معاونت صنایع‌دستی این امر را پیگیری می‌کنیم.

سفر ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به ایران برای بررسی پرونده ثبت جهانی رشتی‌دوزی 

در ادامه مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به ثبت ملی رشت به عنوان شهر ملی رشتی‌دوزی در سال ۹۹،  از ثبت جهانی آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی اسفندماه سال‌جاری به ایران سفر می‌کنند تا مراحل تحقیق و بررسی پرونده این شهر برای ثبت جهانی آن را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011119640568

برچسب‌ها