نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تصویر مثبتی از ایران در جامعه جهانی ارائه می‌دهد

کارشناس مسئول بخش گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محمودآباد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را موجب ارائه تصویر مثبت و واقعی از ایران در جامعه جهانی عنوان کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جواد خدادادی، کارشناس مسئول بخش گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محمودآباد با اشاره به فعالیت این غرفه در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: به اتفاق هنرمندان و فعالان حوزه گردشگری شهرستان در این دوره از نمایشگاه شرکت کردیم. از جمله فعالیت‌هایی که در این غرفه ارائه می‌دهیم، بحث ایجاد و ارائه فرصت‌هایی به گردشگران داخلی و خارجی است تا به خودی خود موجب جذب حداکثری گردشگر شود.

او افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری، منابع طبیعی و آثار تاریخی استان‌های کشور باید به گونه‌ای باشد که وقتی گردشکری از این نمایشگاه بازدید کرد و به محل زندگی خود بازگشت به‌عنوان سفیر فرهنگی و یک مبلغ بتواند موجب افزایش حضور گردشگران در آن منطقه و یا استان شود.

به گفته خدادادی، در استان مازندران چند مقوله مهم را در دست انجام داریم؛ نخست بحث تولید گل و گیاه، بحث کشاورزی، تولید چرم های طبیعی در محمودآباد و توزیع آن به تمام کشور است.

کارشناس مسئول بخش گردشگری و صنایع دستی شهرستان محمودآباد در ادامه عنوان کرد: هر غرفه استانی در نمایشگاه گردشگری، ویترینی از دارایی‌های گردشگری همان استان است که به نمایش می‌گذاریم تا بازدیدکنندگان در یک نظر جذب آن شده و هر آن چیزی که باید از  فعالیت‌های گردشگری یک استان بدانند را در یک نگاه متوجه شوند.

او با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه گردشگری در دیده شدن جاذبه‌های طبیعی، صنایع‌دستی و آثار تاریخی هر استان در داخل و خارج از کشور توضیح داد: ایجاد و راه‌اندازی چنین نمایشگاه‌هایی موجب می‌شود تا لینک ارتباطی میان شهرستان‌های دیگر و یادگیری و انتقال تجربیات از هر استان به استان دیگر در راستای موفقیت و درخشش بهتر دیگر استان‌ها در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی اتفاق بیفتد. همچنین اگر جزئی‌تر نگاه کنیم، فعالان این حوزه‌ها نیز می‌توانند با حضور در این نمایشگاه‌ها، به ارتقاء فعالیت‌ها و هنرهایشان کمک کرده و خود را هم تراز کنند.

خدادادی همچنین در خصوص تاثیر معرفی جاذبه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در راستای مقابله با پدیده ایران‌هراسی و ارائه تصویر مثبت و واقعی از چهره ایران در جوامع بین‌المللی گفت: دسترسی گسترده به اینترنت و شبکه‌های مجازی موجب شده تا مردم نسبت به جاهایی که آشنایی ندارند و یا ارتباطی با آن ندارند، آشنا شده و با آن ارتباط بگیرند.

به گفته این کارشناس مسئول، وقتی نمایندگان فرهنگی سایر کشورها و فعالان گردشگری از خارج از کشور وارد ایران شده و در چنین نمایشگاه‌‌هایی با فرهنگ واقعی و جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی آن آشنا می‌شوند، متوجه خواهند شد که در ایران علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی که وجود دارد، شرایط بسیار بهتر از آن چیزی است که رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارند. مشکلات وجود دارد، اما دلیل نمی‌شود که فقط بر مشکلات و چالش‌ها تمرکز کرد و آن را به تمام جهان نشان داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401111995721

برچسب‌ها