حضور پر رنگ شهرهای ملی صنایع‌دستی کرمانشاه در نمایشگاه تهران

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: برای اولین بار شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی استان کرمانشاه در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران حضور پر رنگ و فعالی دارند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز پنجشنبه ۲۰ بهمن‌ماه اظهار کرد: امسال سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران با محوریت شهرها و روستاهای کشور در حال برگزاریست و استان کرمانشاه با ۵ غرفه حضور چشمگیری داشته است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: امسال استان کرمانشاه نیز با محوریت شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در این نمایشگاه شرکت کرده است که برای اولین بار ۴ شهر و روستای ملی استان در این نمایشگاه حضور دارند.

او افزود: غرفه هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران از جمله غرفه‌های ماست که با استقبال بسیار مناسبی همراه شده است و روز گذشته با حضور وزیر و معاون صنایع‌دستی کشور اولین گلیم خود رنگ این شهرستان رونمایی شد.

کوگانی گفت: همچنین دو غرفه درحوزه ساخت سازهای سنتی به عنوان فش روستای ملی ساخت سازهای سنتی و دالاهو شهر ملی  ساخت تنبور ایران از استان کرمانشاه در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

او افزود: هنرمندان شهر نودشه شهر ملی گیوه بافی ایران نیز تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند که با توجه به تنوع رنگ و ظاهر و خلاقیتی که به کار برده‌اند، با استقبال و فروش بسیار خوبی داشته‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: همچنین در این نمایشگاه، برند گلیم داربین استان کرمانشاه به عنوان یک مجموعه تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی و به ویژه گلیم است، حضوری فعال دارد.

او افزود: فروش تولیدات صنایع‌دستی یکی از معضلات همیشگی صنعت‌گران است که سعی کرده‌ایم با ورود هلدینگ‌های فروش محصولات صنایع‌دستی به این حوزه این ضعف را جبران کنیم.

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع‌دستی وجود دارد و ۳ شهر  و یک روستای این استان در فهرست ملی کشور ثبت شده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011120417356

برچسب‌ها